• 16 lutego 2018
  • wyświetleń: 4359

Szkoła Podstawowa nr 4: Wspomnienia z zimowiska

Szkoła Podstawowa nr 4: Wspomnienia z zimowiska - 02.2018 · fot. Bożena Drozdek
Za nami ferie zimowe. Nadszedł czas powrotu do szkoły. My uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 chcieliśmy podzielić się z Wami naszymi wspomnieniami z zimowiska, które spędziliśmy w drugim tygodniu ferii w Domu Wczasów Dziecięcych w Porębie Wielkiej gm. Niedźwiedź.

Z 46-osobową grupą pojechały panie Joanna Bogus, Sonia Łęczek i Bożena Drozdek. Miejscowość usytuowana u podnóży Gorców była doskonałym miejscem do uprawiania różnych form aktywności, poznawania gór i zdobywania szczytów. Staraliśmy się więc dobrze wykorzystać ten czas spędzony poza miejscem zamieszkania. Nawet pogoda sprawiła nam prezent w postaci opadów śniegów, więc mogliśmy bawić się na śniegu i lodzie oraz podziwiać piękno zimowego krajobrazu, spacerując po okolicy. Naprawdę nie było czasu na nudę. Każdy miał okazję wziąć udział w różnorodnych zajęciach rekreacyjno-sportowych zorganizowanych przez wychowawców. Po drugim śniadaniu były zawsze zajęcia na świeżym powietrzu, a wieczorami na sali gimnastycznej, świetlicy, czy w salce ćwiczeń. Byliśmy także na wycieczce w Zakopanem, gdzie pod Wielką Krokwią zwiedzaliśmy lodowy zamek i krążyliśmy po śnieżnym labiryncie. W Muzeum Tatrzańskim im. Tytusa Chałbińskiego mieliśmy okazję zapoznać się z florą i fauną regionu Tatr, a także dowiedzieć się, jak wyglądało życie mieszkańców Podhala w typowej góralskiej chacie.

Podczas trwania turnusu prowadzone były liczne konkursy, min. czystości, wzorowego kolonisty, sportowe oraz zabawy przy muzyce. Wszystko to sprzyjało integrowaniu zespołów dziecięcych, a także mimo, że to były ferie zdobywaniu wiedzy i nowych umiejętności. Na pożegnalnym apelu, podsumowaliśmy nasz pobyt, a najbardziej aktywni uczestnicy otrzymali dyplomy za zdobyte miejsca oraz drobne upominki. Zimowisko było naprawdę udane. Takie formy wyjazdów, zarówno zimowe, jak i letnie cieszą się dużą popularnością i są już tradycją naszej szkoły, którą zapoczątkowaliśmy 10 lat temu. Wiele dzieci zaraz po powrocie chciało się już zapisać na następny wyjazd. A więc do zobaczenia na kolejnym wyjeździe.